SEA Specialist Inhuren
Een SEA Specialist of SEA Marketeer inhuren via OnlineMarketingjobs.nl.
Meer zoekverkeer naar je website via Google Ads?
SEA Marketeer inhuren
Wil je bovenaan in de Google zoekresultaten verschijnen? Dan kan het handig zijn om je te richten op SEA (Search Engine Advertising). Via OnlineMarketingJobs.nl kun je gemakkelijk een SEA Marketeer inhuren. Je kunt direct een van onze SEA Marketeers inhuren voor een eenmalige -of langdurige opdracht.
Mocht je opzoek zijn naar een freelance opdracht als SEA Marketeer, bekijk dan hieronder het volledige overzicht aan SEA werkzaamheden die je kunt verwachten. Door te solliciteren op de openstaande opdracht, komt jouw reactie direct terecht bij de opdrachtgever.
Hoe werkt Search Engine Advertising?
Met SEA vergroot je je relevantie en vindbaarheid in platforms als Google. Je koopt advertentieruimte in bij bijvoorbeeld GoogleAdWords of BingAds van Microsoft. Hierdoor kom je bovenaan in bijvoorbeeld Google te staan, wanneer iemand zoekt op een relevant zoekwoord. Maar hoe werkt dat inkopen dan?
Pay-per-click
Wanneer je al met een van de zojuist genoemde platforms werkt, dan weet je dat er gebruik wordt gemaakt van het PPC (pay-per-click) systeem. Dit houdt in dat wanneer een bezoeker op jouw advertentie klikt, je een vast bedrag betaald. Hoe wordt dit bedrag van vastgesteld? Dat is afhankelijk van hoe populair het zoekwoord is en wat de kwaliteit van de advertentie en website.
Hierbij bepaal je zelf wat je maximum budget per dag is. Zodra dit maximum is bereikt, wordt de advertentie niet meer weergegeven.
Zoektermen
Wanneer je begint met SEA is het belangrijk om te weten welke zoekwoorden en zoektermen relevant zijn voor je advertentie. Hierdoor is de kans groter dat bezoekers vaker op de advertentie gaan klikken. Om je zoekwoorden vast te stellen, kun je gebruik maken van bijvoorbeeld de Google Keyword Tool.
Opbouw van de advertentie
Zodra de zoektermen zijn vastgesteld, is het tijd om de advertentie te gaan opbouwen. Deze advertentie komt in de zoekresultaten te staan. Dit bestaat uit drie delen: de titel, omschrijving en URL.
Relevantie
Relevantie is de sleutel tot het succes van de advertentie. De bezoekers moeten direct begrijpen wat er op de webpagina te zien valt. Wanneer deze pagina niet voldoet aan de bezoeker zijn verwachtingen, zal hij direct de pagina verlaten. Pas je schrijfstijl aan op de doelgroep en laat de zoektermen terug komen op de pagina. Benader de USP (Unique Selling Point). Waarom zou de bezoeker iets moeten aanschaffen bij dit bedrijf en niet de concurrent?
Tot slot bepaal je de ‘weergave-URL’ en ‘bestemmings-URL’. Zorg dat de bezoeker op de juiste pagina terecht komt en maak de URL aantrekkelijk.
Bereik
Er zijn veel bedrijven die de zoekmachine marketing een richten op Google. Je kunt het bereik vergroten door ook bijvoorbeeld op Bing of Yahoo te adverteren. Vergelijk de zoekmachines met elkaar en bepaal op welk platform je meer uit je campagne kunt halen. Door meer bereik, verhoog je het rendement en kun je meer conversies behalen.
Het meten van de resultaten
Via een webanalyseprogramma kun je vervolgens de inspanningen van de advertentie meten. Hier kun je bekijken hoeveel paginaverkeer je hebt bereikt met je advertentie. Je meet dus het effect van de advertentie en deze kun je vervolgens optimaliseren.